onsdag 4 februari 2009

Bodil Malmsten, en bloggare med närkänsla


Det är bra att bli inspirerad. Kontakten med tidningen VIs initiativ Vi läser ledde till en eftermiddag med Selma Lagerlöf och Bodil Malmsten. Med henne på omslaget sjönk pulsen och harmoni infann sig. Förr var jag lite beroende av hennes litteratur men nu kan jag mer nöja mig med bloggen och ibland bläddra i Kom och träffa mig om tusen år. Den behöver inte läsas från början till slut. Slå upp en sida och låt dig mötas av vad som helst. Ett utdrag ur denna bok, Jag vill skriva i den virituella (sic!) friheten har jag tidigare bloggat om.
Övriga författarbloggar som Vi läser recenseras och som jag också uppskattar är
*Johanna Nilssons blogg (Läs också Genom tavlan ut ur bilden, javisst bioaktuella boken är också bra.)
*Unni Drougges blogg (Läs Boven i mitt drama kallas kärlek Om att leva vidare, överleva destruktivitet och övergrepp)
*Peter Englunds blogg (Läs aktuella Stridens öde och sorg, historia och dramatik i många kapitel, men ändå för få.)

I övrigt tycker jag ni skall läsa Isobel Hadley- Kamptz blogg. Följ den och läs parallellt den självbiografiska Jag går bara ut en stund.

Inga kommentarer: