tisdag 17 februari 2009

Allt i P3 om fildelningen

Hela Brunchrapportens special
- timme för timme

10.02-11.00
Juridiken och tekniken
Gäst: Katarina Renman Claesson svarar på frågor om rättegången.

11.02-12.00
Artistintervju med Cecilia Nordlund.
Ring in vad tycker du som lyssnar.

12.02-13.00
Upphovsrätten
Vad har vi upphovsrätten till och hur den kan förändras
Gäster: Marianne Levin, Anna Troberg och Henrik Sandklef.

13.02-14.00
Gratissamhället
Är vi på väg in i ett gratissamhälle?
Lyssna här.
Gäster: Tobias Nielsén, Johan Söderberg och Lina Ydrefelt.
Moraltest med Rasmus Fleischer från Piratbyrån.

14.02-15.00
Politiken
Hur hanteras fildelningsfrågan i politiken?
Gäster: Sanna Rayman, Victor Bernhardtz.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det inte ungefär det här du sa: (eller är det önsketänkande?

"Den nationella kulturpolitiken ska, med utgångspunkt i demokrati och yttrandefrihet, bidra till samhällets utveckling genom att främja öppna gemenskaper och arenor som är tillgängliga för var och en. Den ska möjliggöra kommunikation mellan olika individer och grupper, skapa förutsättningar för kulturupplevelser och bildning samt verka för att alla ges möjlighet att fritt utveckla sina skapande förmågor."

Lina Z Y sa...

Jag hoppas definitivt jag sa så!

Det är svårt att få fram det här med gemensamma arenor, gemensamt skapande och delande när personer befinner sig i en helt annan medieverklighet.
Elza Dunkels tyckte min liknelse mellan vatten och digitala flöden var bra. Jag vet att det låter dramatiskt när människor lever under så svåra förhållanden i världen men som koppling till grundläggande behov och den sjuka kapitalismen är jämförelsen bra tycker jag.

"Vatten, Internet, globalisering och jämlikhet", ett inlägg jag skrev i somras: http://okuvligbibliotekarie.blogspot.com/2008/07/vatten-internet-globalisering-och.html
förklarar lite hur jag menar.