söndag 15 februari 2009

Må bra-landet långt borta?


Jag har mössa på mig i dag. Antingen väljer jag det eller svart keps när jag klantat till det på min tänkta raka väg mot det skimrande "må bra-landet". Jag kan inte riktigt förklara det men något som skymmer mitt huvud gör att nederlaget känns mindre påträngande.


Den här gången tog dumheterna fart av att familjen poppade popcorn i micron och det luktade smör i hela huset. Hur mycket jag än friskförklarar mig själv så blir jag försvarslös i en del sådana här situationer, och vad finns det för flykt när man redan är hemma mellan brun-orangea tapeter och slitna plastmattor?


Jag blir så förbannad på mig själv att jag hade kunnat piska mig som fanatiker gör med ris på långfredagen. Eller varför inte lite självstympning? Nej, livet går vidare och med min mössa överlever jag även den här dagen.

Inga kommentarer: