söndag 18 maj 2008

Vad är gemensamt? Ägande, webb och nya bibliotekarier?

Så. Presentationen är färdig. Valde den här gången skärmdumpar istället för länkar. Visst blir det statiskt men förra gången jag föreläste var uppkopplingen dålig och datorn stod å tuggade. Nu borde det väl inte vara fallet på högskolan i Kristianstad. Men man vet ju aldrig... På en högstadieskola placerades jag i ett klassrum utan nätverksuppkoppling. Kul kul. Jag hör inte till de lyckliga och rika som har mobilt bredband... Om det nu är så bra.

Nu är jag självkritisk och orolig för att jag trots allt kommer att fastna i presentationer av "verktyg" och praktik istället för diskussion om det paradigmskifte jag anser att vår yrkeskår står inför... Och de globala informationsklyftor som växer... Och maktförhållande på våra gemensamma (?) digitala arenor. Vad är gemensamt?

Inga kommentarer: