lördag 24 maj 2008

Min blogg präglas av (för mycket?) tänkande

Biblioteksrelaterat testade på Typealyzer vilken typ av blogg de hade. Testet tillhandahålls av PRfekt som säger sig hjälpa till att hålla koll på bloggvärlden...
Jag följer efter, testar min blogg och får följande resultat:


Tänkaren

"Hmm... Det där skulle kunna bli riktigt intressant!"
De sanna tänkarna i ordets ursprungliga bemärkelse - ständigt sysselsatta med att studera, systematisera och bedöma idéer och möjligheter. Logisk analys av abstrakta idéer är mums för Tänkare! Särskilt de introverta Tänkarna kan ägna så mycket energi åt sina tankar att de helt glömmer bort både världen och den egna kroppen. De utåtriktade är ofta i full färd med att strukturera upp tillvaron eller andra människor istället. Tänkare är också ofta mycket intresserade av ord och språk - mästare på alfapet eller kunskapsspel. Och lika ofta riktigt jobbiga för andra genom att göra hårfin distinktioner mellan ord eller idéer.
Det som framförallt driver Tänkare är möjligheter - de kan därför ofta framstå som lite i det blå eller att tänka "för mycket". Vill du få en Tänkares uppmärksamhet - pröva "hmm... det här var verkligen ett klurigt problem.. eller har du nån smart lösning på det här problemet?.".



Jag är en idiot på Alfapet men bra på Trivial Pursuit... Fast ägnar all min tid åt tänkande det stämmer nog ganska väl. Vrida och vända, å ena sidan eller den andra...
Och jag får allergi av förenklade samtal och slutsatser. Jobbig att ha på fyllefester med andra ord.

Inga kommentarer: