torsdag 15 maj 2008

Mänskliga rättigheter

Bloggers unite, blogging for hope, i dag den 15/5 2008.
Mänskliga rättigheter för alla! Lev upp till FNs barnkonvention! Ge fan i att neka asylsökande vård (se Zaremba). Ingen människa är illegal!

Mänskliga rättigheter handlar också om intellektuell frihet och om om allas rätt till information, kunskap och det fria ordet. Uttrycka sin mening och ta del av berättelser oavsett territoriella gränser. Läs om Intellectual Freedom and Human Rights Organisations.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HEJ! Jag heter Gunnar Solvang och den 26 Oktober 2007 blev jag överfallen inne på bibblan av en svensk kille för att jag hade flyttat hans cykel vid handikappsgången till Sunbybergsbibblan.jag fick sparkar på benet,hö,sida bröstkorgen,nerslängd på golvet slog huvudet hårt,vittnen fanns snuten kom och id,kollade brottslingen och mina vittnen...sen lade snuten ner min anmälan och Margareta på bibblan PORTADE MEJ I TRE MÅNADER??????? I SVERIGE GÄLLER VISST INTE DE MÄNSKLIGA RÄTTIGHETERNA..Nu ska jag anmäla Staten Sverigeför brott mot de mänskliga Rättigheterna hälsar Gunnarsolvang@yahoo.se den 21 Maj,2008............

Lina Z Y sa...

Hej
Det där låter ju extremt jobbigt! Min inställning är att ingen skall portas från folkbiblioeken. Det strider mot alla principer som vår verksamhet står för.
Jag har varit med om en del obehagliga situationer på Malmö stadsbibliotek med ostabila användare men jag tycker ändå att man måste hitta andra lösningar!

Nu hoppas jag att situationen på Sundbybergsbibblan löser sig. Biblioteket skall vara allas "egendom" och därför måste sådana här konflikter lösas.