onsdag 11 juni 2008

Fotbolls-EM suger k*k


Jag hatar fotbolls-EM.

Hur kan den väcka denna hysteri och detta tydligt uppriktiga engagemang? Omkring oss har vi utmaningar i form av att leva upp till barnkonventionen och njutningar som att läsa Det finns annan frukt än apelsiner. Men ingenting annat än Disneyfilmer, melodifestivalen och fotbolls-EM kan skapa denna gemenskapskänsla. Är det för att vårt samhälle behöver något att enas kring? Upplevelser med betydelser att tala om?

Är det för att synliggöra grabbkulturen och rikta strålkastarljuset på Coca-cola, Mc-Donalds och vältränade machograbbar som i rätt ögonblick faktiskt får utöva fysisk beröring utan att hamna i djupaste bögfällan?

Jag hatar fotbolls-EM.

4 kommentarer:

Antecknat sa...

Ah - då är vi två. Väl rutet! :oD

Lina Z Y sa...

ha ha! jag funderar på att såga ner TV-masterna i Hörby och Karlshamn... Fast det behövs mer än en såg för att rå på sateliterna.

Ulrika W sa...

Jag skulle vilja utöka hatet till att gälla all sport som bara betraktas utan att utövas. Alla ni som sitter där och glor med fyrkantiga ögon, ut och gör nåt av era liv istället. T o m att spela fotboll IRL är bättre än att soffcoacha!
Psst Lina, Hörbymasten är så vitt jag vet redan nerlagd så du får bege dig österut ännu en gång ;-)

Lina Z Y sa...

Oj vad ni är på G. Synd med Hörbymasten, den var ju närmast annars...
Men allvarligt. Hur många manschauvinister går in i trans ett antal veckor nu??? Och hur många normalt ansvarstagande män blir som påven under mässan och varken ser eller hör vardagsslit dessa dagar?
Finns det statistik på hur många som skiljer sig p g a EM?