torsdag 13 mars 2008

Bokprat - en helig ko

En viktig, men ändå övergödd, helig ko är de s k bokpraten. Nu är Bromöllas fjärdeklassare på väg hitåt och frågan är om jag skall ägna min halvtidstjänst åt att faktiskt läsa en mängd böcker för målgruppen från pärm till pärm.

Under hösten har jag bokpratat med engagemang om sådant jag inte läst... Utifrån ett angeläget ämne eller tema. Jag har också visat sociala nätverksforum där man diskuterar samma ämne... Men trots min övertygelse att jag absolut inte måste läsa de böcker jag rekommenderar så har ändå en liten ängel suttit i mitt öra och tjatat om att jag "fuskar".

Nu ger Babel mig rätt. Snacka vitt och brett om det du inte läst! Jag tänkte skriva "slakta heliga kor" men det stämmer ju inte riktigt med min livsfilosofi. Det får bli Släpp heliga kor fria - istället.

Inga kommentarer: