torsdag 11 september 2008

Gårdagen var riktigt bra

Gårdagen var bra. Om ett tag läggs föreläsningarna ut på webben, jag kan hojta till då.

När bibliotekarier kommer i gång och diskuterar referenssituationer, kvalitetskontroll och webben… Då är jag så glad att få vara med. Talade en del om identitetskonstruktion och lek via olika forum.

En del tankar fastnar på vägen och värker i framloben vid starkt kaffe på morgonen.

Glad att jag fick träffa Jakob H och arrangörerna. Inspirerande människor som vill mycket. Tystnaden på andra platser som jag inte får blogga om känns som en tryckande kontrast.

Tittade på platsbanken igår och tänkte på hålet i taket…Det är faktiskt inte särskilt charmigt. Bara ångestframkallande. :( .

Visste ni att biografmaskinister fortfarande sökes? Sen vill visst Karlskrona anställa en bibliotekarie på ett kul jobb, Jönköping likaså. Fast ingen av annonserna verkar matcha avdankad barnbibliotekarie med sociologi som (andra) huvudämne.

5 kommentarer:

Anna sa...

Du kanske kan komma till Indien och jobba som volontar ett ar och hjalpa mig fa ordning pa det har stallet.... ;)

Lina Z Y sa...

Hej hej
Indien låter bra. Min yngsta dotter har ju släkt där. Är du seriös eller?

Anna sa...

hej jag mailade!

Karin sa...

"Tystnaden på andra platser som jag inte får blogga om känns som en tryckande kontrast."
Hahaha! Jag förstår vad du menar!
Snälla du, STÅ PÅ DIG! Fortsätt vara en sten i skon!

Lina Z Y sa...

Ja jag ska hitta min egen mellanväg. Kanske får jag arbeta med begreppet "dooced" i svensk kontext. Det är ju alltid mycket bättre att saker som berör yttrandefrihet ventileras i öppna miljöer.
I den nya medieverkligheten måste fack och arbetsgivare ompositionera sig. Framförallt facken kanske.

Arbetsgivaren vill väl i den sämsta av världar köpa dig som ett mänskligt redskap...

Men facken? Som går på den ålderdomliga linjen att man ska samverka i avgränsade rum med ljudisolerande väggar...

När ska de omvärdera?

Jag är inte arg nu - som jag var när blogginlägget skrevs - nu är jag bara ledsen över att det är så lågt i tak, "oroligt" och ensidig fantasilös önskan om att alla skall ställa upp på samma led och delta i tystnadens konsensus.

Konsensus är inte okej.

Speciellt som det är en chimär.