fredag 5 september 2008

Glad i Kalmar

I dag bloggar jag från Kalmar. Äntligen mitt i diskussioner, frågor och föreläsningar. Min kroknade rygg rätar upp sig och arbetsminnet slutar köra på halvfart. Jag och Andreas från Garaget gjorde ett bra jobb med att vända på biblioteksbegreppen i morse. Christina från fokusrummet snackade om den framgångsrika förändringen av bibliotekslokaler på Gotland. Nu är det Boris Zetterlund från Axiell som talar. Library thing, Arena, Twitter och annat blinkar förbi.

Boris började sin föreläsning med att säga att det är en skräckfilm för barn att tänka sig en verklighet där mobiler inte finns. Sedan sa han att det var en skräckfilm för honom att gå upp och prata webb 2.0 efter mig. (Sedan sa han åtminstone vid två tillfällen "som Lina sa".)

Ja, nu är jag lite gråtmild. Eller inte lite. Fy fan va skönt att bli bekräftad. Jag försöker stanna i känslan.

Bjuden till Mörbylånga, Helsingborg och Gotland för att diskutera webb och bibliotek 2.0 ... Kan livet bli bättre?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul! Vi kanske kan bjuda dig till Stockholm vad det lider? :)

Anonym sa...

Du var klockren, Lina. Innehåll såväl som framförande och struktur och tydlighet, klockrent. Självklart bör alla som vill jobba minst 2.0 engagera dig som sin föreläsare.

Vi var många som blev imponerade och inspirerade, och glada, i Kalmar.

Plus att Christina, Andreas och du kompletterade varandra också genom att visa på olika former av verksamhet, inriktning, metod och framförallt både engagemang och medvetna val. Tusen tack!

Lina Z Y sa...

Ja ni satte verkligen ihop ett bra program när ni buntade ihop oss tre på förmiddagen.

Tack för att ni bjöd in mig och för en på alla sätt givande dag Pia... Å hälsa detsamma till kollegorna.

David Jonsson sa...

Låter som en bra dag och klart du skall ha bekräftelse, din blogg och ditt arbete känns oerhört välgörande för bibblosvängen.

Du lyfter relevant teori, ifrågasätter och skapar praktisk handling. Gött!

Skoj att du är inbjuden hit till Hbg. Ses