onsdag 10 september 2008

funkar atombibliotek i bagaget?

På väg till Halmstad med 100 gram mörk choklad till frukost. Försöker gå igenom mina slides på tåget. Rör på läpparna och viftar med händerna för att pröva förklaringar till mina bilder och texter. Det går inte särskilt bra. En bättre variant är att som jag gjorde i fredags på väg till Kalmar - låsa in sig på dass och sitta där och argumentera i normal samtalston för att höra om den egna berättelsen bär... Fast på morgontåget så här vid sju så håller ju alla käft. Om jag börjar 2.0-argumentera på dass så kommer nog hela tåget höra det.

Tittade på Harnesks slides igår och blev helt kallsvettig. Elt jag gör har kommit ur idéer och möten, kvälls och helgsstudier. Timmar på sociala forum och kontakt med användare via t ex Lunarstorm och MSN. Barnbibliotekarien från landet möter en av sveriges största biblioteksprofiler. Jag försöker tänka att kontrasten är medveten från arrangörens sida.

Min strategi för dagen är att förespråka atombibliotek framför webbfilialer.

Inga kommentarer: